Suositut tekstit

keskiviikko 30. maaliskuuta 2011

Sano koi-koi ja lyö kortit pöytään!

Vilman tekemä korttipaukkaus kahdelle pelaajalle (Vilma suunnitteli nimen tekstifontin itse)

Olen niin vaikuttunut, että mun täytyy päivitellä asiaa täälläkin!

Sinä aikana kun itse olin viime viikonloppuna baletissa ja humputtelemassa polttareissa, niin tyttöystäväni valvoi yötä myöten ja sai valmiiksi oman pelikorttipakkauksensa! Siis suunnitteli, piirsi ja valmisti itse! Hänen koulutyössään Taideteollisessa korkeakoulussa piti suunnitella myyntiin turistipuotiin joku tuote helsinkiläisestä nähtävyydestä ja tehdä valmiiksi yksi kappale tuotetta.

Vilma sai ideansa helmikuussa Tennispalatsissa yhdessä näkemästämme Summer Wars -animesta, jossa maapallo pelastetaan netissä japanilaisen ikivanhan Koi-Koi -korttipelin avulla. Kävimme vähän yli viikko sitten Kaisaniemen kasvitieteellisessä puutarhassa, jonne Vilma palasi piirtämään vihkoonsa kasveja. Jos katsot päivitystäni kasvitieteellisestä, niin voit nähdä kasvien ja pelikorttien samanlaisuuden. Vilman korteissa on tosin myös eläinhahmoja ja kasvien seassa esimerkiksi kahvikuppi. En tiedä, onko kukaan aikaisemmin tehnyt omia Koi-Koi -kortteja suomen kielellä (osassa korteissa lukee japanista suomennettu teksti: "paljon parempi"). Valitettavaa vain, että Nintendo omistaa oikeudet Koi-Koi -peliin...

Oletko joskus pelannut Koi-Koita netissä tai pelikorteilla?

pakkaus avattuna

Vilman tekemä ohjelehtinen

ohjepaperi toiselta puolelta

Kaikki Vilman piirtämät söpöt pelikortit.  Samaa "maata" on aina neljä korttia.

Eivätkö olekin kauniita? Ja kun tällaisen pahvikortin heittää pöydälle, siitä pitää kuulua kolahdus.

4 kommenttia:

  1. mä haluun ostaa oman pelisetin!!!! ja siis heti heti kokeilla pelaamista.
    hei muuten, onk Vilmalla omaa blogia tai nettisivuja?

    VastaaPoista
  2. Hih, hienoa! Kiva, että pelikortit kolahtivat suhun.

    Vilmalla on blogi nimeltä Chilipuutarha. :) Siihen on linkkikin mun blogiluettelossa tuossa vasemmassa reunassa. Vilma tosin laittaa sinne vain piirustuksia ja teoksia, jotka se on tehnyt vapaa-ajalla eikä koulussa, joten blogi päivittyy hitaasti.

    VastaaPoista
  3. eiku äh...oonhan mä chilipuutarhassa vieraillu! mutta siis kyl sen pitäis repästä joku nettisivu pystyyn! (paraski sanoja jonka just pitäis tehä nettisivut...)

    VastaaPoista
  4. Muistelinkin, että olethan sä käynyt Chilipuutarhassa jo syksyllä. Mun täytyy kertoa Vilmalle sun kehut, jos se ei lue niitä täältä. :) Epäilen tosin, ettei sen aika riitä nettisivujen pyörittämiseen. Sun työsi vasta aina upeita ovatkin! Olen sekä sun että Vilman ykkösfani. :)

    VastaaPoista